17 de setembre, 2012

Ruta del Mas de Barró - Ports de Beseit

Abans de les vacances d'estiu em vaig escapar un cap de setmana de ruta muntanyera amb un equip de muntanyistes d'alt nivell.
  • El Jordi, gurú i mestre d'un tal Kilian Jornet, que va donar nom a la famosa escala Bertran que mesura el grau de dificultat d'una muntanya
  • El Pelut, un romàntic dels mapes i més dur en l'escalada que el mateix Edmund Hillary
  • El Mateu, amb un genoll que mai ha tornat a estar el mateix després d'aquella difícil ascensió al Aconcagua
  • La Tana, gossa alegre i fidel, de raça desconeguda (no Pelut, no és un Perro de presa canario) que va haver de treballar constantment per a mantenir el ramat sempre unit.

Vam muntar el campament base a Mas de Barberans, una bonica població que es troba al peu del Parc Natural dels Ports de Tortosa-Beseit i que ens va permetre descansar de les nostres maratonianes jornades d'ascensió. Només arribar ja vam veure de quina fusta estava feta la gent d'aquelles contrades; mentre estiravem les cames després de dues hores de cotxe ens vam topar amb un grupet de iaies octogenàries que pensavem que estaven sopant. Ens va sobtar pq no eren encara les 8 del vespre, però la seva resposta encara ens va sobtar més "només estem berenant un platet de "callos" acompanyat d'una copeta de vi negre per matar la gana abans del sopar". A loro amb els de Mas Barberans!!

El dissabte guiats pel nostre capità, vam fer la ruta del Mas del Barró que entre una cosa i l'altre ens va portar unes cinc o sis hores ja que ens vam desviar pel GR 7 i després ens vam arribar fins a la Cova del Vidre. Es tracta d'una ruta circular que et permet deixar el cotxe a l'Àrea de lleure de la Vall i tornar al mateix punt. Vam calcular perfecte ja que pel nord-oest s'apropava una tormenta de cal déu que no ens va enganxar de miracle.

Vam dinar i fer siesta i a darrera hora de la tarda, abans de sopar a Sant Carles de la Ràpita, vam anar a fer un banyito a la platja del trabucador. Va ser espectacular aquell bany. La llum del vespre, la tormenta a les muntanyes, la Tana perseguint un kitesurf terrestre, una composició de flamencs surcant els cels... buuf!!

Diumenge finalment vam decidir no fer muntanya; el genoll del Mateu va dir prou i el sol apretava amb molta força a l'hora que jo em vaig llevar. Així vam cambiar el plan muntanyenc per una mica de platjeta i un arrosset al ja mític Racó del Riu.

La Vall de Silvestre (demanar el pis de dalt amb terrassa!!!! espectaculars les vistes)
Apartament turístic  -  Número oficial ET-214
2 - 13 places   - 25€ / persona i nit (aprox.)
Mas de Barberans
(0034) 617 173 767 - 977 570 220

Sara - Mandaloula ha dit...

bonissim el post! he rigut molt! jajaja kines fieres!! :))